ورزش برای اندام سیبی شکل و اندام گلابی شکل

نکات تناسب اندامنکات تناسب اندام
332 بازدید

ورزش برای اندام سیبی شکل (Apple Shaped Body) و یا اندام گلابی شکل (Pear Shaped Body) باید بر اساس فرم واقعی بدن باشد که بتوان به نتیجه دلخواه دست یافت و شاهد تغییر در شکل ظاهری بود.

در واقع، کاهش وزن و چربی بدن بر اساس فرم بدنی یک روش هوشمندانه است که راحت تر انجام خواهد شد.

هر فرد با توجه به آنکه دارای چه فرم بدنی است، باید از رژیم غذایی خاص و ورزش های متفاوت استفاده کند. به علاوه با آگاهی از فرم بدنی می توان اشکلالات ظاهری آنرا رفع نمود و متناسب تر به نظر رسید.

اندام سیبی شکل چیست

افرادی که این فرم بدنی را دارند ناحیه کمر و سینه آنها تقریباً اندازه مشابهی دارد اما باسن آنها به میزان قابل توجهی کوچکتر است.

این فرم بدنی درست در مقابل فرم بدنی گلابی قرار می گیرد.

این افراد بالاتنه بزرگتر، قوی تر و چاق تری نسبت به پایین تنه دارند و پاهایشان لاغر است.

این فرم بدنی بین زنان و مردان مشترک است.

معرفی ورزش برای اندام سیبی شکل

چاق ترین بخش بدن این افراد بازوها، سینه و شکم است.

بهترین راه کاهش وزن برای این افراد تمرینات ایروبیک به همراه ورزش های استقامتی در شکم و بالاتنه است.

ورزش هایی که باعث تقویت عضلات کمر می شوند می توانند به این افراد کمک کنند زیرا کمر آنها در معرض فشار زیادی از جانب وزن آنها قرار دارد.

این افراد باید از تمرینات بدنسازی بالاتنه به شدت اجتناب کنند چون به عدم تناسب آنها دامن می زند.

آیروبیک برای ۳۰ تا ۴۰ دقیقه. بعد از آن لانچ و اسکوات با وزنه، اگر می توانید ۳ ست ۱۰ تایی انجام دهید.

تکرار های زیاد را با وزنه های خیلی سبک انجام دهید تا پشت، شانه ها و دستانتان دارای عضلات تفکیک شده شوند.

طناب زنی یا پیاده روی کند روی سطح شیبدار و دوچرخه ثابت

ورزش برای اندام سیبی شکل و اندام گلابی شکل

اندام گلابی شکل چیست

بدن این افراد درست مثل یک گلابی بالا تنه لاغر و پایین تنه چاق دارند.

اگر کسی به بالاتنه این افراد نگاه کند حس می کند فرد لاغرتر از سایز واقعی خود دیده می شود.

و اگر پایین تنه را ببیند حس می کند فرد چاق تر از اندازه واقعی خود است.

این اندام بین زن ها بیشتر به چشم می خورد اما بعضی مردها هم دارای این فرم بدنی هستند.

معرفی ورزش برای اندام گلابی شکل

معمولاً نقاط چاق بدن این افراد از باسن به پایین است، به خصوص در بخش خارجی ران ها.

این چاقی باعث می شود ران های آنها از جلو منظره بدی داشته باشد.

در واقع این افراد در باسن و ران استعداد بیشتری برای جذب چربی دارند.

آنها می توانند از ورزش هایی مثل اسپینیگ هم برای کاهش وزن استفاده کنند.

نکته مثبت این اندام این است که معمولاً به راحتی با ورزش لاغر می شود.

طناب زنی یا پرش پروانه برای به کار به وادار کردن قلب

۳ ست شنای ۱۰ تایی برای شکل دادن به دستان و عضلات سینه

پیاده روی سریع روی سطح بدون شیب

چنانچه علاقمند به مطالعه بیشتر در زمینه بدنسازی بانوان هستید

می توانید با مراجعه به فروشگاه نکات تناسب اندام کتاب های موجود در این زمینه را بررسی نمایید.

فروشگاه کتاب

دسته بندی تناسب اندام
اشتراک گذاری
این مقاله به کوشش هیئت تحریریه نکات تناسب اندام تهیه شده است. هدف پایگاه دانش نکات تناسب اندام، تاثیری مثبت هرچند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره فروشگاه

نکات تناسب اندام، به عنوان نخستین و معتبرترین مرجع دانلود کتاب الکترونیکی لاتین ورزشی در ایران است، که می کوشد با گستره‌ای از به روز ترین و متنوع ترین منابع علوم ورزشی، برای طیف وسیعی از کاربران فرایند خرید کتاب ورزشی لاتین را تسهیل سازد.این فروشگاه حسب مورد دارای مجوز های لازم می باشد.

نمادهای اعتماد

logo-samandehi
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت