مطالب کاربردی تناسب اندام

ورزش پیلاتس دارای چه فوایدی برای سلامت بدن است

ورزش پیلاتس دارای چه فوایدی برای سلامت بدن است

ورزش پیلاتس (Pilates)ٖ، یک ورزش کم تاثیر است که جهت فرم دهی و بهبود حالت بدن، ساخت نامحسوس عضلات و حفظ وزن طبیعی بدن موثر می باشد.

با این حال ورزش پیلاتس نمی تواند به اندازه ورزش های هوازی مانند دویدن باعث کالری سوزی و کاهش وزن شود.

در واقع مقدار کالری که با انجام پیلاتس مصرف می شود که عوامل مختلفی مانند وزن فعلی ورزشکار و نوع پیلاتس و همچنین سطح سختی کلاس بستگی دارد.

به عنوان مثال، فردی با وزن ۶۸ کیلوگرم در طی یک جلسه ۵۰ دقیقه ای پیلاتس با سطح ابتدایی، تقریبا ۱۷۵ کالری مصرف می کند. اما در یک کلاس پیشرفته این مقدار برابر با ۲۵۴ کالری می باشد.

فواید ورزش پیلاتس چیست

پیلاتس که با نام کنترولوژی نیز شناخته می شود از روش تمرینی با حرکات کنترلی تشکیل شده است. این حرکات میان مغز و بدن هارمونی فیزیکی ایجاد می کنند و توانایی فرد را در هر سنی افزایش می بخشند. برخی از مهمترین فواید ورزش پیلاتس عبارت است از :

به انعطاف پذیری ستون فقرات کمک می کند.

عضلات را قوی و طول عضلات را زیاد می کند.

عضلات شکم را تقویت می کند.

فکر و جسم هر دو با هم کار می کنند.

استرس را کم می کند و انرژی را افزایش می دهد.

حرکات مفاصل را افزایش می دهد.

گردش خون را تسهیل می کند.

درد مفاصل و درد پشت را آرام می کند.

با انجام صحیح تنفس ، اکسیژن به بدن می رساند.

جراحات و آسیب دیدگی ها را برطرف می کند.

ورزش پیلاتس برای چه کسانی مفید است

به طور کلی تمرینات پیلاتس برای تمام مردان و زنان در هر سنی که به سلات جسمانی خود علاقمند هستند، مفید است.

برخی از رشته های ورزشی که دارای حرکات یک جانبه هستند، پس از مدتی  دچار آسیب دیدگی می شوند.

یا برخی از افراد پس از دوران نقاهت می خواهند مجدد به شرایط ابتدایی خود باز گردند.

افرادی که می خواهند از پوکی استخوان جلوگیری کنند.

و کسانی که مبتلا به فشارهای روانی ناشی از خستگی هستند.

با انجام ورزش پیلاتس می توانند، شرایط ایده آل خود را تجربه نمایند.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما ممکن است از این برچسب ها و خصوصیات HTML استفاده کنید:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>