فواید دوچرخه سواری در لاغری و کاهش وزن چیست

نکات تناسب اندامنکات تناسب اندام
129 بازدید

فواید دوچرخه سواری در لاغری و تقویت عضلات پا تنها خلاصه نمی شود، بلکه این ورزش بر روی افزایش سلول های مغز نیز تاثیرگذار است و انسان را در برابر بیماری های روانی نیز بیمه می کند.

در واقع، فواید دوچرخه سواری به تعداد مسیرهای است که می توان با دچرخه طی کرد.

اگر این ورزش به طور منظم انجام شود، یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش مشکلات مرتبط با سلامتی است.

در این مطلب، مجله نکات تناسب اندام به بررسی انواع فواید دوچرخه سواری در لاغری و کاهش وزن پرداخته است، پس با ما همراه باشید.

فواید دوچرخه سواری در لاغری

دوچرخه سواری بسته به شدت آن و وزن دوچرخه سوار در حدود ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری در ساعت مصرف می کند.

از طرف دیگر، انجام ورزش های هوازی یکی از موثرترین روش ها برای کاهش چربی بدن است، که با دوچرخه سواری می توان به آن دست یافت.

اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که از دوچرخه سواری لذت می برید، مسلما این ورزش می تواند در مصرف کالری و کاهش وزن گزینه مناسبی باشد.

فواید دوچرخه سواری در کاهش استرس

دوچرخه سواری باعث می شود تا شما تنفس خود را تنظیم کنید، نفس عمیق بکشید و بیشتر بر روی کار به جای استرس های زندگی تمرکز کنید.

بسیاری از افراد دویدن را گزینه مناسب برای تقویت مهارت های ذهنی و رهایی از استرس می دانند، در حالیکه دوچرخه سواری نیز همان احساس و مزایا را دارد.

از طرف دیگر، این رشته بر روی افزایش سلامت روانی، درمان افسردگی و کاهش اضطراب نیز تاثیرگذار است.

فواید دوچرخه سواری در تقویت ذهن

طبق تحقیقات انجام شده، دوچرخه سواری باعث افزایش جریان خون مغزی می شود.

به طوریکه این افزایش جریان حتی پس از اتمام دوچرخه سواری نیز باقی می ماند.

خون، تمام آنچه مغز نیاز دارد را به آن می رساند، در نتیجه بهبود جریان خون تاثیر بسیاری بر روی سلامت و تقویت ذهن بر جای می گذارد.

فواید دوچرخه سواری در لاغری و کاهش وزن چیست

دوچرخه سواری و کاهش خطر آسیب دیدگی

دوچرخه سواری نسبت به دویدن، درصد آسیب دیدگی را به شدت کاهش می دهد.

در واقع هنگام دویدن، وزن بدن باعث فشار بر روی مفاصل می شود که امکان آسیب دیدن بسیار است.

اما برخلاف دویدن، در دوچرخه سواری لازم نیست تا وزن بدن بر روی مفصل پا باشد.

تحمل وزن کمتر در دوچرخه سواری باعث می شود تا به اندازه سایر ورزش ها تراکم استخوانی افزایش پیدا نکند.

پس بهتر است در کنار دوچرخه سواری تمرینات مقاومتی نیز انجام شود.

فواید دوچرخه سواری در افزایش عضلات

تاثیر دوچرخه سواری تنها بر روی چربی سوزی و کاهش وزن نیست، بلکه بر روی عضله سازی نیز تاثیرگذار است.

افرادی که درصد عضله بیشتری دارند، حتی در زمانیکه فعالیت جسمانی انجام نمی دهند،‌ باز هم کالری مصرف می کنند.

چه افرادی دوچرخه سواری نکنند

شروع به دوچرخه سواری نیاز به سلامت کلی بدن دارد، چرا که تمامی عضلات بدن را درگیر می سازد.

پس افرادی که از ناحیه زانو یا عضلات چهارسر ران دچار مشکل هستند، بهتر است دوچرخه سواری نکنند.

اما در حالت کلی، دوچرخه سواری برای افراد سالم هیچ مانعی ندارد.

با این حال بهتر است در هوای آلوده دوچرخه سواری نکنید و آنرا در فضای طبیعت انجام دهید.

چنانچه علاقمند به مطالعه بیشتر در زمینه ورزش دوچرخه سواری و تمرینات تخصصی آن هستید.

می توانید با مراجعه به فروشگاه نکات تناسب اندام کتاب های موجود در این زمینه را بررسی نمایید.

فروشگاه کتاب

دسته بندی تناسب اندام
اشتراک گذاری
این مقاله به کوشش هیئت تحریریه نکات تناسب اندام تهیه شده است. هدف پایگاه دانش نکات تناسب اندام، تاثیری مثبت هرچند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره فروشگاه

نکات تناسب اندام، به عنوان نخستین و معتبرترین مرجع دانلود کتاب الکترونیکی لاتین ورزشی در ایران است، که می کوشد با گستره‌ای از به روز ترین و متنوع ترین منابع علوم ورزشی، برای طیف وسیعی از کاربران فرایند خرید کتاب ورزشی لاتین را تسهیل سازد.این فروشگاه حسب مورد دارای مجوز های لازم می باشد.

نمادهای اعتماد

logo-samandehi
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت