۲۰٪ تخفیف اولین خرید با کد: welcome20

تمرینات توپ پیلاتس با آموزش تصویری جهت عضلات شکم

نکات تناسب اندامنکات تناسب اندام
آنچه در این مطلب می‌خوانید

تمرینات توپ پیلاتس (Pilates Ball)، که در واقع تمرین با توپی تعادلی و انعطاف پذیر است، باعث افزایش قدرت تعادل بدن و درگیری بیشتر عضلات در زمان اجرای حرکات می شود.

انجام بسیاری از حرکات مانند کرانچ با توپ پیلاتس که یک سطح ناپایدار است، باعث افزایش بیشتر فعالیت عضلات در مقایسه با اجرا بر روی یک سطح پایدار می باشد.

نکته حائز اهمیت در زمان اجرای این تمرینات، توجه به سایز صحیح توپ است، که باید متناسب با قد ورزشکار باشد.

یک روش جهت انتخاب سایز صحیح، نشستن بر روی توپ است که باید در این حالت زانوها در زاویه نود درجه قرار بگیرند.

توپ پیلاتس چیست

توپ پیلاتس اولین بار در کشور سوئیس برای فیزیوتراپی و درمان مورد استفاده قرار گرفت.

اما پس از مدتی، به عنوان یک وسیله ورزشی برای بهبود عملکرد بدنی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار گرفت.

توپ پیلاتس با نام های دیگر از جمله توپ سوئیسی، توپ درمانی  و توپ یوگا نیز شناخته می شود.

این توپ ها از هوا پر می شوند و تحمل وزنی تا حدود سیصد کیلوگرم را دارا می باشند.

حرکات بدنسازی شکم و پهلو در خانه برای تقویت عضلات مرکزی

راهنمای خرید توپ پیلاتس

توپ های پلاتس دارای انواع مختلفی می باشند که با توجه به نوع استفاده باید اقدام به خرید آنها نمود.

جهت اجرای تمرینات توپ پیلاتس باید به موارد زیر توجه نمود :

تحمل وزن : توجه به این موضوع که یک توپ تا چه حد از وزن را می تواند تحمل کند برای اجرای تمرینات دارای اهمیت است.

اندازه توپ : توپ های پلاتس به صورت کلی در دو مدل بزرگ و کوچک ارائه می شوند که هر کدام مختص به یک سری از تمرینات می باشند.

جنس توپ : عمدتا توپ های پلاتس از پلاستیک فشرده یا پی وی سی می باشند. توجه به جنس توپ بر روی استحکام آن تاثیرگذار است.

تمرینات توپ پیلاتس برای عضلات شکم

توپ بدنسازی
  • ابتدا بر روی توپ نشسته و یک توپ کوچک با دستها گرفته شود.
  • سپس حرکت دراز و نشست اجرا گردد.
  • در زمان اجرا یک بار به سمت چپ بلند شده.
  • پس از بازگشت به حالت ابتدایی مجدد حرکت با سمت راست اجرا شود.
تمرینات توپ پیلاتس
  • ابتدا بر روی زمین درازکشیده شود.
  • سپس توپ با دوپا نگه داشته شود.
  • یکبار با سمت چپ سر به طرف پاها آورده شود.
  • پس از بازگشت به حالت ابتدایی مجدد با سمت راست حرکت اجرا شود.
توپ بدنسازی
  • ابتدا بر روی زمین درازکشیده شود.
  • توپ با دو دست گرفته شود.
  • سپس به حالت نشسته تغییر وضعیت داده.
  • توپ به ارامی در میان پاها گذاشته شود.
تمرینات توپ پیلاتس
  • ابتدا بر روی توپ نشسته شود.
  • سپس یکبار به سمت چپ چرخیده.
  • دست راست به پای چپ زده شود.
  • مجدد حرکت برای طرف دیگر اجرا شود.
توپ بدنسازی
  • ابتدا بر روی توپ به پهلو دراز کشیده شود.
  • سپس به سمت بالا حرکت نموده.
  • پس از توقفی کوتاه مجدد به حالت ابتدایی بازگشته شود.

فواید تمرینات توپ پیلاتس

توپ پیلاتس با توجه به سطح ناپایدار و ارتجاعی آن بر روی برخی از فاکتورهای آمادگی جسمانی تاثیر مثبتی دارد که عبارت است از : 

ارتقاء تعادل جسمانی

در زمان اجرای تمرینات توپ پیلاتس عضلات بدن برای ایجاد ثبات و تعادل درگیر هستند، که این موضوع باعث افزایش کارایی تمرینات تا چند برابر می شود و ایجاد صدمات رایج ورزشی جلوگیری می کند. 

افزایش حجم عضلات

توپ های پیلاتس سبک و دارای سطح ناپایدار هستند، اما هرچه توپ پرباد تر باشد، عضلات بیشتری درگیر می شوند و نوع تمرین چالشی تر می گردد.

بهبود انعطاف پذیری

انجام تمرینات توپ پیلاتس باعث افزایش میزان انعطاف پذیری بدن می شود، به طوریکه می توان از توپ پیلاتس به عنوان ابزاری برای گرم کردن و یا سرد کردن استفاده نمود.

تقویت عضلات محوری

اجرای تمرینات با توپ پیلاتس باعث تقویت عضلات محوری و مرکزی می شود، این گروه از عضلات شامل عضلات شکم، عضلات پشت و ستون فقرات می باشند.

بدنسازی با کش ورزشی برای تقویت عضلات شکم و پشت

جمع بندی تمرینات توپ پیلاتس

توپ پیلاتس، نوعی توپ تعادلی نرم و انعطاف پذیر است که با هوا پر می شود و کاربرد اولیه آن در حرکات فیزیوتراپی بوده است.

از این توپ برای انجام حرکات تعادلی، تقویت عضلات و ایجاد تناسب اندام استفاده می شود.

همچنین، انجام تمرینات شکم با توپ پیلاتس باعث می شود تا عضلات در این ناحیه بیشتر درگیر باشند و زمانیکه بخش پایین کمر بر روی توپ قرار می گیرد، دامنه حرکتی افزایش می یابد که نتیجه آن فشار بیشتر بر روی عضلات شکم است.

تیم تحریریه
تیم تحریریه

این مقاله به کوشش تیم تحریریه نکات‌تناسب‌اندام تولید شده است. امیدواریم که با تلاش خود، بتوانیم تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نکات تناسب اندام

به عنوان نخستین و بزرگترین مرجع قانونی دانلود کتاب لاتین ورزشی در ایران است، که می‌کوشد با گستره‌ای از به‌روزترین منابع‌ علوم ورزشی دنیا، برای طیف وسیعی از کاربران فرایند خرید کتاب الکترونیک ورزشی و تغذیه را تسهیل سازد. تمامی کتاب‌های خریداری شده توسط کاربران، به صورت دائمی در حساب کاربری آنها قرار خواهند گرفت و امکان دسترسی به کتاب‌ها همیشگی است.

نمادهای اعتماد الکترونیکی

ساماندهی

اطلاع از فروش‌های ویژه

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت