هاگ اسکات در تمرینات قدرتی عضلات پا و آشنایی با انواع آن

نکات تناسب اندام نکات تناسب اندام

هاگ اسکات (Hack Squat)، یکی از انواع روش های اجرای اسکات پا است. این حرکت علاوه بر تقویت عضلات چهار سر ران در تقویت عضلات سرینی نقش مهمی ایفا می کند.

هاگ اسکات یک حرکت چند مفصلی است که در مقایسه با اسکات پا بر روی عضله چهار سر ران تمرکز بیشتری نسبت به عضله سرینی دارد.

همچنین، حرکت هاگ اسکات فشار کمتری بر کمر وارد می کند. در نتیجه تمرین مناسبی برای افرادی است که از ناحیه کمر دچار آسیب دیدگی شده اند.

نکات مهم در اجرای هاگ اسکات

جهت اجرای صحیح جرکت هاگ اسکات موارد زیر باید در زمان اجرا رعایت شوند.

انتهای حرکت زمانی است که ران ها با سطح زمین موازی شوند.

با جمع کردن پاها فشار بیشتری بر بخش های بیرونی چهار سر ران وارد می شود.

با باز کردن پاها فشار بیشتری بر بخش های درونی چهار سر ران وارد می شود.

در زمان برگشت به حالت ابتدایی نباید مفاصل زانو قفل شوند.

چنانچه علاقمند به مطالعه بیشتر در زمینه تمرینات بدنسازی با وزنه هستید می توانید با مراجعه به کتابخانه نکات تناسب اندام مجموعه ی کاملی از کتاب های موجود در این زمینه را خریداری نمایید.

فروشگاه کتاب

انواع حرکت هاگ اسکات

این حرکت را می توان به شیوه های متفاوتی با دستگاه یا وزنه آزاد اجرا نمود. در ادامه برخی از متداول ترین آنها معرفی می شوند.

 هاگ اسکات اسمیت

 هاگ اسکات اسمیت

  • پاها به اندازه عرض شانه باز شوند.
  • هالتر دستگاه از پشت گرفته شود.
  • هالتر به سمت پایین آورده شود.
  • در انتها ران ها با سطح زمین موازی شود.
  • مجدد به سمت بالا حرکت شود.
 هاگ اسکات هالتر

 هاگ اسکات هالتر

  • پاها به اندازه عرض شانه باز شوند.
  • میله هالتر از پشت گرفته شود.
  • هالتر به سمت پایین آورده شود.
  • در انتها ران ها با سطح زمین موازی شود.
  • مجدد به سمت بالا حرکت شود.
هاگ اسکات ماشین

 هاگ ماشین

  • به پشت بر روی دستگاه دراز کشیده شود.
  • دستگیره دستگاه با دست گرفته شود.
  • به آرامی به سمت پایین حرکت شود.
  • در انتها ران ها با سطح زمین موازی شود.
  • مجدد به سمت بالا حرکت شود.
 هاگ ماشین تک پا

 هاگ ماشین تک پا

  • به پشت بر روی دستگاه دراز کشیده شود.
  • یک پا به سمت جلو نگه داشته شود.
  • دستگیره دستگاه با دست گرفته شود.
  • به آرامی به سمت پایین حرکت شود.
  • در انتها ران با سطح زمین موازی شود.
  • مجدد به سمت بالا حرکت شود.

دسته بندی بدنسازی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

2 پاسخ به “هاگ اسکات در تمرینات قدرتی عضلات پا و آشنایی با انواع آن”

  1. سلام و ادب سال نو مبارک چند تا سوال دارم راجب عضلات پا من ازپاهاى راضى هستم ۴٠ ساله و سابقه ورزش کشتى سالها دارم کمى هم گودى کمر و ضعف در کمر و شکم دارم تمریناتم هاگ پا پرس پا پشت ران داخل پا خارج پا ساق به نظر شما خوبه ؟ پرس پا رو حذف کنم تسکر

    1. سلام دوست عزیز . سال نو مبارک. در این خصوص می تونید از حرکت اسکوات که بهترین حرکت برای عضلات پا هست بیشتر استفاده کنید. کتابی هم تحت عنوان راهنمای کامل اسکوات در سایت قرار داده شده که می تونه بهتون خیلی کمک تا از روش های مختلف اسکوات برای تقویت عضلات پا و همینطور فرم دهی عضلات پا استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت