۲۰٪ تخفیف اولین خرید با کد: welcome20

برنامه تناسب اندام در خانه با چند حرکت بدنسازی با دمبل

نکات تناسب اندامنکات تناسب اندام

برنامه تناسب اندام در خانه به وسیله دمبل، گزینه است که به راحتی امکان‌پذیر است و آسیبی به بدن وارد نمی‌کند.

اکثر افراد که به دلیل مشغله کاری، زمان کافی برای رفتن به باشگاه را ندارند، می‌تواند به راحتی با یک جفت دمبل تمرینات بدنسازی را انجام دهند.

با این حال باید به این نکته توجه داشت، که چون با دمبل تمامی عضلات بدن را می‌توان تمرین داد، باید یک روز در میان استراحت نیز در نظر گرفته شود.

همچنین، در روز‌های استراحت بهتر است که تمرینات هوازی در کنار تمرینات قدرتی انجام شود تا به نتیجه دلخواه دست یافت.

برنامه تناسب اندام در خانه بهترین گزینه برای افرادی است که فرصت کافی برای رفتن به باشگاه های بدنسازی را ندارند، و از طرف دیگر به تناسب اندام و سلامت جسمانی خود اهمیت می دهند.

شاید در ابتدا عجیب به نظر رسد که در خانه و بدون تجهیزات باشگاهی نیز می توان فعالیت های جسمانی انجام داد و به تناسب اندام رسید.

در واقع یکی از مهمترین ویژگی های تمرینات بدنسازی مقرون به صرفه بودن آن نسبت به دیگر رشته های وزشی است.

چرا که می توان بسیار ساده و آسان تر از دیگر ورزش ها در هر مکان و حتی در محیط خانه با حداقل امکانات موجود تمرینات بدنسازی را انجام داد.

انجام بسیاری از تمرینات وزن بدن مانند شنای سوئدی، درازنشست و حتی طناب زدن نه تنها به ابزار خاصی نیاز ندارد بلکه می توان حتی در اتاق خواب هم انجام شوند.

در این مطلب گروه نکات تناسب اندام  چند حرکت را برای شما آماده نموده است  که روی عضلات دست، عضلات پشت و عضلات پا تأثیر دارند.

برنامه بدنسازی حجمی با تصاویر آموزشی و نحوه اجرا صحیح

برنامه تناسب اندام در خانه با دمبل

تناسب اندام
  • پاها بیش از اندازه عرض شانه باز شود.
  • دست ها از جلو دمبل را نگه دارند.
  • سپس به سمت پایین حرکت نموده.
  • تا ران ها موازی سطح زمین شوند.
  • مجدد به حالت ابتدایی بازگردید.
برنامه تناسب اندام در خانه
  • ابتدا پاها اندازه عرض شانه باز شود.
  • سپس به سمت پایین حرکت کرده.
  • همزمان با جهش کوتاه به سمت بالا
  •  دمبل ها به سمت شانه اورده شود.
تناسب اندام
  • پاها بیش از اندازه عرض شانه باز شود.
  • دمبل در یک دست نگه داشته شود.
  • زانوها خم و دمبل پایین آورده شود.
  • سپس با یک حرکت انفجاری به بالا
  • دمبل به بالا پرتاب شود.
برنامه تناسب اندام در خانه
  • ابتدا به پشت روی نیمکت دراز کشیده.
  • دمبل ها مقابل سینه قرار گیرند.
  • دست ها به آرامی سمت بالا آورده شوند.
  • سپس به آرامی به پایین آورده شوند.
تناسب اندام
  • ابتدا پاها اندازه عرض شانه باز شود.
  • دست ها کنار بدن قرار گیرند.
  • هر دست به صورت موازی با بدن
  • از جلوی سینه به شانه حرکت کند.
تناسب اندام در خانه
  • ابتدا پاها اندازه عرض شانه باز شود.
  • دست ها کنار بدن قرار گیرند.
  • هر دو دست به سمت بالا حرکت کند.
  • مجدد به آرامی پایین آورده شوند.
ترتیبی که برای مطالعه پیشنهاد می شود
تیم تحریریه
تیم تحریریه

این مقاله به کوشش تیم تحریریه نکات‌تناسب‌اندام تولید شده است. امیدواریم که با تلاش خود، بتوانیم تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نکات تناسب اندام

به عنوان نخستین و بزرگترین مرجع قانونی دانلود کتاب لاتین ورزشی در ایران است، که می‌کوشد با گستره‌ای از به‌روزترین منابع‌ علوم ورزشی دنیا، برای طیف وسیعی از کاربران فرایند خرید کتاب الکترونیک ورزشی و تغذیه را تسهیل سازد. تمامی کتاب‌های خریداری شده توسط کاربران، به صورت دائمی در حساب کاربری آنها قرار خواهند گرفت و امکان دسترسی به کتاب‌ها همیشگی است.

نمادهای اعتماد الکترونیکی

ساماندهی

اطلاع از فروش‌های ویژه

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت