برنامه تناسب اندام در خانه با چند حرکت بدنسازی با دمبل

نکات تناسب اندامنکات تناسب اندام

برنامه تناسب اندام در خانه بهترین گزینه برای افرادی است که فرصت کافی برای رفتن به باشگاه های بدنسازی را ندارند، و از طرف دیگر به تناسب اندام و سلامت جسمانی خود اهمیت می دهند.

شاید در ابتدا عجیب به نظر رسد که در خانه و بدون تجهیزات باشگاهی نیز می توان فعالیت های جسمانی انجام داد و به تناسب اندام رسید.

در واقع یکی از مهمترین ویژگی های تمرینات بدنسازی مقرون به صرفه بودن آن نسبت به دیگر رشته های وزشی است.

چرا که می توان بسیار ساده و آسان تر از دیگر ورزش ها در هر مکان و حتی در محیط خانه با حداقل امکانات موجود تمرینات بدنسازی را انجام داد.

انجام بسیاری از تمرینات وزن بدن مانند شنای سوئدی، درازنشست و حتی طناب زدن نه تنها به ابزار خاصی نیاز ندارد بلکه می توان حتی در اتاق خواب هم انجام شوند.

در این مطلب گروه نکات تناسب اندام  چند حرکت را برای شما آماده نموده است  که روی عضلات دست، عضلات پشت و عضلات پا تأثیر دارند.

برنامه تناسب اندام در خانه با دمبل

برنامه تناسب اندام در خانه
  • پاها بیش از اندازه عرض شانه باز شود.
  • دست ها از جلو دمبل را نگه دارند.
  • سپس به سمت پایین حرکت نموده.
  • تا ران ها موازی سطح زمین شوند.
  • مجدد به حالت ابتدایی بازگردید.
برنامه تناسب اندام در خانه
  • ابتدا پاها اندازه عرض شانه باز شود.
  • سپس به سمت پایین حرکت کرده.
  • همزمان با جهش کوتاه به سمت بالا
  •  دمبل ها به سمت شانه اورده شود.
برنامه تناسب اندام در خانه
  • پاها بیش از اندازه عرض شانه باز شود.
  • دمبل در یک دست نگه داشته شود.
  • زانوها خم و دمبل پایین آورده شود.
  • سپس با یک حرکت انفجاری به بالا
  • دمبل به بالا پرتاب شود.
برنامه تناسب اندام در خانه
  • ابتدا به پشت روی نیمکت دراز کشیده.
  • دمبل ها مقابل سینه قرار گیرند.
  • دست ها به آرامی سمت بالا آورده شوند.
  • سپس به آرامی به پایین آورده شوند.
برنامه تناسب اندام در خانه
  • ابتدا پاها اندازه عرض شانه باز شود.
  • دست ها کنار بدن قرار گیرند.
  • هر دست به صورت موازی با بدن
  • از جلوی سینه به شانه حرکت کند.
تناسب اندام در خانه
  • ابتدا پاها اندازه عرض شانه باز شود.
  • دست ها کنار بدن قرار گیرند.
  • هر دو دست به سمت بالا حرکت کند.
  • مجدد به آرامی پایین آورده شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چنانچه علاقمند به مطالعه بیشتر در زمینه بدنسازی با وزنه آزاد هستید

می توانید با مراجعه به فروشگاه نکات تناسب اندام کتاب های موجود در این زمینه را بررسی نمایید.

فروشگاه کتاب

اشتراک گذاری
این مقاله به کوشش هیئت تحریریه نکات تناسب اندام تهیه شده است. هدف پایگاه دانش نکات تناسب اندام، تاثیری مثبت هرچند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی است.

چند مطلب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نکات تناسب اندام

به عنوان نخستین و معتبرترین مرجع دانلود کتاب لاتین ورزشی در ایران است، که می کوشد با گستره‌ای از به روز ترین و متنوع ترین منابع علوم ورزشی، برای طیف وسیعی از کاربران فرایند خرید کتاب لاتین ورزشی را تسهیل سازد. این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوز های لازم از مراجع قانونی می باشد.

 

نمادهای اعتماد

logo-samandehi
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت