بدنسازی بانوان چیست و چگونه به فرم دهی اندام کمک می کند

نکات تناسب اندام نکات تناسب اندام

بدنسازی بانوان (Women’s Fitness)، در مقایسه با تمرینات بدنسازی برای آقایان دارای تفاوت های بسیاری است. از آنجاییکه فیزیک بانوان متفاوت از آقایان می باشد باید به نکات ویژه توجه نمایند.

به عنوان مثال، افزایش حجم در عضلات کول در بدنسازی آقایان باعث زیبایی بیشتر در اندام می گردد. در حالیکه، در بانوان حجیم شدن این عضله هیچ زیبای به همراه نخواهد داشت.

همچنین، عضلات سینه در بانوان به علت تفاوت ساختار با آقایان دارای تفاوت های است. در بانوان باید بیشتر حرکات مختص عضله بالا سینه باشد. چرا که، تمرکز مستقیم روی قفسه سینه، می تواند باعث از بین رفتن بافت چربی شود.

در خصوص عضله سرینی نیز شرایط متفاوتی وجود دارد. بانوان تمایل به حجیم نمودن و بالا بردن فرم باسن می باشند. در حالیکه برای آقایان تنها فرم دهی و تقویت عضلات سرینی کفایت می کند.

بانوان از لحاظ ژنتیکی به طور متوسط از استعداد کمتری در مقیاسه با آقایان برای ساخت عضله برخوردار هستند.

اساسی ترین دلیل فیزیولوژیکی این تفاوت مرتبط به ترشحات هورمونی می باشد.

قوی ترین هورمون مردانه تستسترون است، که به افزایش حجم عضلانی و کاهش چربی بدن کمک می کند.

درحالیکه، قوی ترین هورمون زنانه استروژن می باشد که در افزایش نرخ چربی نقش بسیاری برعهده دارد.

چنانچه علاقمند به مطالعه بیشتر در زمینه تناسب اندام و بدنسازی بانوان هستید می توانید با مراجعه به کتابخانه نکات تناسب اندام مجموعه ی کاملی از کتاب های موجود در این زمینه را خریداری نمایید.

فروشگاه کتاب

اهمیت بدنسازی بانوان در چیست

تمرینات هوازی باعث افزایش میزان کالری مصرفی بدن می شوند. با این حال در مقایسه با تمرینات بدنسازی تاثیرگذاری کمتری دارند.

در حالیکه با انجام منظم تمرینات بدنسازی فرایند چربی سوزی سرعت می یابد.

برخی از مهمترین دلایل بدنسازی بانوان عبارتند از :

افزایش سوخت و ساز بدن و میزان چربی سوزی

تقویت استخوان ها و کاهش ریسک پوکی استخوان ها

کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه

کاهش خطر ابتلا به بیماری دیابت

فرم دهی بدن به صورت دلخواه

کاهش کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL)

تقویت مفاصل بدن و کاهش آسیب دیدگی

تمرین با وزنه در بدنسازی بانوان

بسیاری از بانوان تصور می کنند که با انجام حرکات با وزنه، اندام آنها حجیم و مردانه می شود.

در نتیجه آنها مدت زیادی را صرف تمرینات هوازی می کنند.

اما با توجه به تفاوت های هورمونی که بدان اشاره شد.

اجرای این حرکات هرگز باعث حجیم شدن اندام بانوان نمی شود.

بلکه تنها به افزایش بافت عضلانی کمک می نماید که نتیجه آن فرم دهی اندام ها می باشد.

دسته بندی تناسب اندام
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت