مطالب و نکات تناسب اندام

کنترل وزن و تناسب اندام در زنان و مردان با تغییرات ساده

کنترل وزن و تناسب اندام در زنان و مردان با تغییرات ساده

کنترل وزن و تناسب اندام  با ایجاد تغییرات ساده در سبک زندگی قابل دسترسی است. روش های متفاوتی برای کم کردن وزن وجود دارد که بسیاری از آنها مؤثر واقع نمی شوند.

یک دستور رژیم غذایی به قصد کنترل وزن ممکن است در یک فرد مؤثر واقع شده و برای فرد دیگر مفید نباشد.

معمولاً کنترل وزن به برنامه ریزی منظمی اطلاق می شود که طی رعایت آن، چربی اضافی بدن کاهش یافته واز وزن بدن کاسته می شود.

اصول علمی در مورد کنترل وزن

برنامه ریزی یک رژیم غذایی موفق به قصد کاهش وزن، فقط بر پایه انرژی می باشد.

اگر فردی طی مدت زمان معین، کالری کمتری مصرف کند، چربی اضافی بدنش می سوزد و در نتیجه وزنش کم می شود.

رژیم های غذایی، تعادل انرژی در بدن را با محدود کردن و یا تغییر توزیع غذا در بدن تحت تاثیر قرار می دهند.

روش هایی که بر اشتهای فرد تأثیر می گذارند، مصرف انرژی بیش از اندازه را با تأثیر بر زیاده روی در خوردن محدود می نمایند.

اگر ورود و مصرف انرژی در بدن متعادل باشد، تناسب اندام حفظ می شود.

چنانچه علاقمند به مطالعه بیشتر در زمینه تناسب اندام هستید می توانید با مراجعه به کتابخانه نکات تناسب اندام مجموعه ی کاملی از کتاب های موجود در این زمینه را خریداری نمایید.

فروشگاه کتاب

توصیه های برای کنترل وزن و تناسب اندام

روزانه حداقل ۶ تا ۸ لیوان آب خالص بنوشید.

خیلی از اوقات شما بین گرسنگی و تشنگی دچار اشتباه می شوید.

حداکثر ۱ ساعت بعد از بیدار شدن از خواب صبحانه بخورید.

صبحانه می تواند شامل یک فنجان شیر کم چرب همراه یک نوع از غلات سبوس دار باشد.

در مصرف گوشت بویژه گوشت قرمز زیاده روی نکنید.

سایر غذاهای غنی از پروتئین مثل لوبیا یا سویا را امتحان کنید.

هر روز یک نوع سبزی جدید را امتحان کنید.

تنوع در سبزیجات و میوه جان باعث افزایش اشتها و علاقه شما به غذای سالم خواهد شد

یک کاسه سوپ بخورید.

سوپی که بر پایه سبزیجات و آبکی باشد.

هر روز یک میوه جدید را امتحان کنید.

میوه تازه یا میوه ی خشک مهم نیست.

یک یا دو لیوان شیر بنوشید.

شیر بدون چربی یا ۱% چربی بنوشید.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما ممکن است از این برچسب ها و خصوصیات HTML استفاده کنید:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>