تفاوت اسکات اسمیت با اسکات هالتر و نحوه اجرای اسکوات

نکات تناسب اندامنکات تناسب اندام

تفاوت اسکات اسمیت با اسکات هالتر  در نگاه اول مربوط به محدودیت حرکتی با دستگاه اسمیت است، که امکان استفاده از وزن های خیلی سنگین را ایمن تر می سازد.

در واقع زمانیکه با دستگاه اسمیت (Smith Squat)، تمرین می کنید می توانید تمام تمرکز خود را بر روی انجام حرکت داشته باشید و از استراحتی که در دامنه حرکتی ایجاد می شود جلوگیری نمایید.

در حالیکه، در اسکات با هالتر (Barbell squat)، وزنه های آزاد بخشی از انرژی و تمرکز را برای حفظ تعادل و استقرار صحیح صرف وزنه هالتر می شود.

نحوه اجرای اسکات با دستگاه اسمیت

برای اجرا ابتدا زیر میله هالتر قرار گرفته به طوریکه بین پاها در حدود پنجاه سانتی متر فاصله باشد.

نوک پاها می بایست به سمت بیرون بدن باشد.

همچنین پاها باید در حدود بیست سانتی متر جلوتر از میله هالتر روی زمین قرار بگیرند.

در زمان اجرای حرکت به سمت پایین، زانوها باید تا جاییکه ران ها در موقعیت موازی با زمین قرار بگیرند، ادامه یابد.

در پایین ترین حد مجاز، پس از لحظه ای توقف مجدد زانوها را باید صاف نمود و به موقعیت شروع حرکت باز گشت.

تفاوت اسکات اسمیت با اسکات هالتر

نحوه اجرای اسکات با هالتر

ابتدا پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و یک هالتر بر روی کول خود قرار دهید.

سر کاملا به سمت جلو و کمر کاملا صاف نگه داشته شود.

در زمان اجرای حرکت به سمت پایین، زانوها باید تا جاییکه ران ها در موقعیت موازی با زمین قرار بگیرند، ادامه یابد.

در پایین ترین حد مجاز، پس از لحظه ای توقف مجدد زانوها را باید صاف نمود و به موقعیت شروع حرکت باز گشت.

وزنه باید به حدی سنگین انتخاب شود که به کمر و زانوها فشار زیادی وارد نکند.

تفاوت اسکات اسمیت با اسکات هالتر و نحوه اجرای صحیح

تفاوت اسکات اسمیت با اسکات هالتر

انجام تمرینات قدرتی با وزنه آزاد یا دستگاه هر کدام دارای مزایای و معایب مختص خود است که می توان به این موارد اشاره نمود.

معایت حرکت اسکات با اسمیت

الگوی حرکت ثابت در یک محل

افزایش خطر اسیب دیدگی از تکرار زیاد

ایجاد حس کاذب افزایش قدرت

مزایای حرکت اسکات با اسمیت

سهولت استفاده 

سرعت بالا

خطر کمتر آسیب دیدگی

معایت حرکت اسکات با هالتر

امکان اجرای غلط حرکت

افزایش خطر آسیب دیدگی در صورت اشتباه

مزایای حرکت اسکات با هالتر

افزایش تعادل جسمانی 

افزایش استفاده از عضلات مختلف

استفاده بیشتر از نیروی فکر

اشتراک گذاری
این مقاله به کوشش هیئت تحریریه نکات تناسب اندام تهیه شده است. هدف پایگاه دانش نکات تناسب اندام، تاثیری مثبت هرچند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی است.

چند مطلب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نکات تناسب اندام

به عنوان نخستین و معتبرترین مرجع دانلود کتاب لاتین ورزشی در ایران است، که می کوشد با گستره‌ای از به روز ترین و متنوع ترین منابع علوم ورزشی، برای طیف وسیعی از کاربران فرایند خرید کتاب لاتین ورزشی را تسهیل سازد. این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوز های لازم از مراجع قانونی می باشد.

 

نمادهای اعتماد

logo-samandehi
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت