مطالب و نکات تناسب اندام

بدنسازی بدون مکمل با رعایت چند راهکار مفید

بدنسازی بدون مکمل با رعایت چند راهکار مفید

بدنسازی بدون مکمل با انجام تمرینات ورزشی به صورت منظم و رعایت یک رژیم غذایی صحیح و سالم قابل دست یابی است. به جای استفاده از مکمل پروتئینی می توان از مواد غذایی دارای پروتئین استفاده نمود.

برای بدنسازی بدون مکمل تنها کاری که باید انجام دهید این است که به ساز و کار بدن خود اعتماد داشته باشید.

در ادامه به معرفی بهترین روش های بدنسازی بدون مکمل خواهیم پرداخت.

چنانچه علاقمند به مطالعه بیشتر در زمینه تمرینات بدنسازی با وزنه هستید می توانید با مراجعه به کتابخانه نکات تناسب اندام مجموعه ی کاملی از کتاب های موجود در این زمینه را خریداری نمایید.

فروشگاه کتاب

راهکار های بدنسازی بدون مکمل

استراحت و خواب کافی

بدن انسان تنها در حالت استراحت قادر به ساخت عضله خواهد بود. خواب کافی نه تنها برای عضله سازی لازم است، بلکه تمام دستگاه های بدن نیز در زمان خواب در حالت تعادل قرار خواهند گرفت.

هفت ساعت خواب در شبانه روز، مناسب ترین مدت زمان استراحت در طول یک شبانه روز است.

در هنگام خواب، همیشه یک بطری آب در بالای سر خود داشته باشید تا در زمان بیدار شدن، آب رسانی به عضلات را انجام دهید.

تغذیه صحیح و سالم

قبل از وجود مکمل های بدنسازی نیز مردان قوی و عضلانی بسیاری وجود داشتند!

آنها تنها غذا سالم و بدون مواد شیمیایی و نگهدارنده مصرف می کردند.

بدن انسان برای انجام فعالیت های خود به سه چیز نیاز دارد.

پروتئین به بازسازی سلول های عضلانی کمک می کند

کربوهیدرات برای تامین انرژی مورد استفاده است.

چربی برای متعادل کردن سطح هورمون ها استفاده می شود.

بدنسازی بدون مکمل با رعایت چند راهکار مفید

تمرین اصولی

بر روی عضلات خود به صورت تدریجی فشار وارد کنید.

این یک قانون مهم در بدنسازی است. سنگین ترین وزنه ای را انتخاب کنید که یک ست کامل از حرکت را بدون نقض بتوانید انجام دهید.

ست ها را برای هر گروه از عضلات به صورت جداگانه انجام دهید تا به سرحد خستگی برسید.

بهتر است که در طول یک جلسه تمرین، بیشتر از دو گروه عضلانی تمرین داده نشود

چرا که این کار باعث اتلاف انرژی بیش از حد شده و مانع از حجیم شدن عضلات بدن می شود.

ضرر مکمل ها

هنگامیکه از مضررات مکمل های ورزشی آگاهی داشته باشید، سعی در استفاده از مواد غذایی طبیعی خواهید نمود.

صبر و پشتکار دو اصل اساسی در رسیدن به تناسب اندام هستند.

مسلما سلامت بدن مهمترین اصل است که باید آنرا مدنظر داشت.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما ممکن است از این برچسب ها و خصوصیات HTML استفاده کنید:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>