۲۰٪ تخفیف اولین خرید با کد: welcome20

تفاوت فیتنس و بدنسازی در چیست و کدام مناسب تر است

نکات تناسب اندامنکات تناسب اندام
آنچه در این مطلب می‌خوانید

تفاوت فیتنس و بدنسازی سوالی است که بسیاری از افراد که تصمیم به شروع یک فعالیت ورزشی دارند با آن مواجه هستند.

در واقع دانستن این تفاوت باعث می شود تا بتوان انتخاب بهتری برای انجام تمرینات بدنسازی یا تمرینات فیتنس گرفت.

به همین جهت نکات تناسب اندام قصد دارد تا تفاوت های کلی بین فیتنس و بدنسازی را عنوان نماید، پس در این مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی با تاریخچه بدنسازی

تاریخچه بدنسازی از سال ۱۹۶۰ آغاز می شود. زمانیکه برای اولین بار ورزشکاران شوروی سابق از استروئیدها استفاده کردند.

هرچند که بسیاری بر این اعتقادند که می توان در بدنسازی از هورمون استفاده نکرد و طبیعی عضلات را تقویت نمود.

بدنسازی چیست؟

بدنسازی (Bodybuilding)، به معنای انجام فعالیت جسمانی با وزنه می باشد که در دوره های مشخص تکرار و مرتبه تعریف شده است.

در این روش، عضلات تا سرحد خستگی درگیر می شوند که نتیجه آن افزایش حجم، قدرت و توان است.

نقش استراحت در بازسازی عضلات بسیار پر رنگ می باشد.

فیتنس چیست؟

فیتنس (Fitness)، به معنای داشتن یک وضعیت جسمانی سالم است که در کنار فعالیت بدنی از تغذیه سالم نیز استفاده شود.

نقش تمرینات هوازی در رشته فیتنس بسیار پررنگ است و تقویت سیستم قلبی عروقی از شروط اساسی در این رشته ورزشی می باشد.

بدنسازی بدون مکمل با رعایت چند راهکار مفید

تفاوت فیتنس و بدنسازی چیست؟

از اصلی ترین تفاوت های بدنسازی و فیتنس می توان به این اشاره نموده که در فیتنس نیازی به انجام تمرین با وزنه های سنگین نیست.

در حالیکه در رشته بدنسازی تمامی تمرین بر مبنای کشیدن یا هل دادن وزنه های سنگین قرار گرفته است.

بدنسازان بیشتر به بر آمادگی و برجستگی عضلات خود توجه دارند. اما فیتنس کاران در جهت افزایش سطح آمادگی جسمانی خود تلاش می کنند.

به طور کلی می توان تفاوت میان بدنسازی و فیتنس را بدین صورت دسته بندی نمود:

هدف اصلی فیتنس خوش فرمی در اندام است.

فیتنس بر مبنای یک زندگی سالم و فعال تعریف شده است.

بدنسازی به دنبال افزایش حجم و بدست آوردن توده عضلانی قرار دارد.

در تغذیه بدنسازی مصرف پروتین برای حجم عضلانی نیاز است.

در تغذیه فیتنس بیشتر بر خوردن غذای سالم تاکید می شود.

یک جلسه تمرین بدنسازی گاهی از دو ساعت بیشتر می شود.

یک جلسه تمرین فیتنس در حدود چهل و پنج دقیقه طول می کشد.

بدنسازی مستلزم چندین بار تمرین در هفته است.

فیتنس روشی برای خروج از استرس روزانه است.

در فیتنس عضلات قوی می شوند، اما بر حجم آنها افزوده نمی شود.

ترتیبی که برای مطالعه پیشنهاد می شود
تیم تحریریه
تیم تحریریه

این مقاله به کوشش تیم تحریریه نکات‌تناسب‌اندام تولید شده است. امیدواریم که با تلاش خود، بتوانیم تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نکات تناسب اندام

به عنوان نخستین و بزرگترین مرجع قانونی دانلود کتاب لاتین ورزشی در ایران است، که می‌کوشد با گستره‌ای از به‌روزترین منابع‌ علوم ورزشی دنیا، برای طیف وسیعی از کاربران فرایند خرید کتاب الکترونیک ورزشی و تغذیه را تسهیل سازد. تمامی کتاب‌های خریداری شده توسط کاربران، به صورت دائمی در حساب کاربری آنها قرار خواهند گرفت و امکان دسترسی به کتاب‌ها همیشگی است.

نمادهای اعتماد الکترونیکی

ساماندهی

اطلاع از فروش‌های ویژه

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت