بیکرام یوگا یا یوگای داغ چیست و چه مزایای به همراه دارد

نکات تناسب اندامنکات تناسب اندام

بیکرام یوگا (Bikram Yoga)، یا یوگای داغ شکلی از تمرینات یوگا است که در دمایی بین ۲۵ تا ۴۰ درجه سانتیگراد به مدت ۶۰ تا ۹۰ دقیقه اجرا می شود.

تمرینات بیکرام یوگا شامل بیست و شش وضعیت مختلف بدنی است که نیازمند انقباضات عضلانی طولانی و کنترل شده همه عضلات اصلی بدن است.

زمانیکه تمرینات بدنی یوگا به گرما افزوده می شود، مزایای بسیاری مانند، تغییر خلق و خو، افزایش استقامت و انعطاف پذیری را به همراه دارد.

با این حال این شکل از یوگا مناسب تمامی افراد نمی باشد.

به عنوان مثال افرادی که سابقه ابتلا به بیماری های قلبی یا بیماری های مرتبط با گرما را دارند، بهتر است انجام ندهند.

نکات ضروری برای بیکرام یوگا

بهتر است تا یک ساعت قبل از زمان تمرین، مواد غذایی مصرف نشود.

آب مورد نیاز بدن در طول مدت تمرین با نوشیدن آب می تواند حفظ شود.

در ابتدا بهتر است مدت زمان کوتاهی برای تمرینات در نظر گرفته شود.

میزان پتاسیم، سدیم بدن پس از تمرین کاهش می یابد که باید جایگزین شوند.

بهتر است شروع تمرینات در درجه حرارت پایین تر آغاز شود.

آشنایی با فواید بیکرام یوگا

در گرما بهتر می توان می توان حرکات کششی انجام شود.

تعرق بیشتر باعث سم زدایی بیشتر می شود.

گرما باعث رها شدن استرس و گرفتگی های عضلانی می شود.

اشتراک گذاری
این مقاله به کوشش هیئت تحریریه نکات تناسب اندام تهیه شده است. هدف پایگاه دانش نکات تناسب اندام، تاثیری مثبت هرچند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی است.

چند مطلب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نکات تناسب اندام

به عنوان نخستین و معتبرترین مرجع دانلود کتاب لاتین ورزشی در ایران است، که می کوشد با گستره‌ای از به روز ترین و متنوع ترین منابع علوم ورزشی، برای طیف وسیعی از کاربران فرایند خرید کتاب لاتین ورزشی را تسهیل سازد. این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوز های لازم از مراجع قانونی می باشد.

 

نمادهای اعتماد

logo-samandehi
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت