مطالب و نکات تناسب اندام

مزایای دویدن روزانه بر روی سلامت جسمانی و ذهنی چیست

مزایای دویدن روزانه

مزایای دویدن روزانه (Running Every Day)، بر روی سلامت جسمانی و ذهنی افراد بسیار تاثیرگذار می باشد. دویدن ورزشی ارزان و آسان است که در هر زمان بی نیاز به هرگونه تجهیزات ورزشی قابل اجرا است.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، افرادی که به صورت روزانه می دودند نسبت به دیگران سه سال بیشتر عمر می کنند.

به طوریکه، اگر روزانه به مدت ده دقیقه با سرعت کمتر از ده کیلومتر در ساعت، فعالیت دویدن انجام شود، خطر بیماری های قلبی و مرگ زود هنگام به هر دلیل کاهش می یابد.

مزایای دویدن تنها محدود به افزایش طول عمر نبوده و بر روی میزان تناسب اندام نیز تاثیرگذار می باشد.

میزان چربی و اندازه دور کمر دوندگان در مقایسه با دیگران کمتر است و آنها دارای اندام متناسب تری می باشند.

چنانچه علاقمند به مطالعه بیشتر در زمینه فعالیت جسمانی دویدن و مزایا آن هستید می توانید با مراجعه به کتابخانه نکات تناسب اندام مجموعه ی کاملی از کتاب های موجود در این زمینه را خریداری نمایید.

فروشگاه کتاب

آشنایی با برخی از مزایای دویدن روزانه

بی شک فعالیت های هوازی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و دویدن دارای تاثیرات مثبت بی شماری می باشند.

با این حال برخی از مهمترین مزایای دویدن عبارتند از:

باعث ترشح هورمون سروتونین و نورآدرنالین در مغز  می شود که آرامش روحی را به همراه دارد.

باعث کاهش سطح استرس و اضطراب روزانه و افزایش سطح ایمنی بدن می شود.

باعث بهبود گردش خون و اکسیژن رسانی در بدن و کارکرد اجرایی مغز می گردد.

باعث افزایش سلامت قلبی عروقی و کاهش خطر ابتلا به فشار خون می شود.

باعث تقویت مفاصل، تاندون ها، رباط ها و عضلات بدن می شود.

باعث بهبود کیفیت خواب در شبانه روز می شود.

باعث کنترل وزن بدن و چربی سوزی می شود.

باعث تقویت ساختمان استخوانی و کاهش پوکی استخوان ها می شود

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما ممکن است از این برچسب ها و خصوصیات HTML استفاده کنید:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>