۲۰٪ تخفیف اولین خرید با کد: welcome20

مزایای دویدن روزانه بر روی سلامت جسمانی و ذهنی چیست

نکات تناسب اندامنکات تناسب اندام
آنچه در این مطلب می‌خوانید

مزایای دویدن روزانه (Running Every Day)، بر روی سلامت جسمانی و ذهنی افراد بسیار تاثیرگذار می باشد. دویدن ورزشی ارزان و آسان است که در هر زمان بی نیاز به هرگونه تجهیزات ورزشی قابل اجرا است.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، افرادی که به صورت روزانه می دودند نسبت به دیگران سه سال بیشتر عمر می کنند.

به طوریکه، اگر روزانه به مدت ده دقیقه با سرعت کمتر از ده کیلومتر در ساعت، فعالیت دویدن انجام شود، خطر بیماری های قلبی و مرگ زود هنگام به هر دلیل کاهش می یابد.

مزایای دویدن تنها محدود به افزایش طول عمر نبوده و بر روی میزان تناسب اندام نیز تاثیرگذار می باشد.

میزان چربی و اندازه دور کمر دوندگان در مقایسه با دیگران کمتر است و آنها دارای اندام متناسب تری می باشند.

مزایای دویدن روزانه بر روی سلامت جسمانی و ذهنی چیست

آشنایی با برخی از مزایای دویدن روزانه

بی شک فعالیت های هوازی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و دویدن دارای تاثیرات مثبت بی شماری می باشند.

با این حال برخی از مهمترین مزایای دویدن عبارتند از:

باعث ترشح هورمون سروتونین و نورآدرنالین در مغز  می شود که آرامش روحی را به همراه دارد.

باعث کاهش سطح استرس و اضطراب روزانه و افزایش سطح ایمنی بدن می شود.

باعث بهبود گردش خون و اکسیژن رسانی در بدن و کارکرد اجرایی مغز می گردد.

باعث افزایش سلامت قلبی عروقی و کاهش خطر ابتلا به فشار خون می شود.

باعث تقویت مفاصل، تاندون ها، رباط ها و عضلات بدن می شود.

باعث بهبود کیفیت خواب در شبانه روز می شود.

باعث کنترل وزن بدن و چربی سوزی می شود.

باعث تقویت ساختمان استخوانی و کاهش پوکی استخوان ها می شود

چگونه برای دویدن انگیزه پیدا کنیم؟

دویدن یک فعالیت بدنی است ، به خصوص از در فضای آزاد انجام شود.

چرا که هوا همیشه ایده‌آل نیست، و گاهی سرد یا گرم است که شرایط هوا نیز بر روی سختی آن تاثیر گذار می‌باشد.

اگر زمان زیادی است که ورزش نکرده‌اید بهتر است ابتدا با پیاده‌روی شروع کنید.

با این روش، کم‌کم انگیزه لازم برای دویدن را پیدا خواهید کرد.

چگونه هرروز بدویم؟ 

دویدن یک ورزش، کم هزینه است به طوریکه تنها وسیله‌ای که نیاز دارد، یک جفت کفش مناسب است.

همچنین، به یک لباس مناسب مانند شورت یا تی‌شرت نیاز دارید تا در زمان عرق کردن، بدنتان سریع‌تر خنک شود.

اگر در فصل سرد، می‌دوید حتما با گرم‌‌کن بدوید تا دچار سرما خوردگی نشوید.

تیم تحریریه
تیم تحریریه

این مقاله به کوشش تیم تحریریه نکات‌تناسب‌اندام تولید شده است. امیدواریم که با تلاش خود، بتوانیم تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نکات تناسب اندام

به عنوان نخستین و بزرگترین مرجع قانونی دانلود کتاب لاتین ورزشی در ایران است، که می‌کوشد با گستره‌ای از به‌روزترین منابع‌ علوم ورزشی دنیا، برای طیف وسیعی از کاربران فرایند خرید کتاب الکترونیک ورزشی و تغذیه را تسهیل سازد. تمامی کتاب‌های خریداری شده توسط کاربران، به صورت دائمی در حساب کاربری آنها قرار خواهند گرفت و امکان دسترسی به کتاب‌ها همیشگی است.

نمادهای اعتماد الکترونیکی

ساماندهی

اطلاع از فروش‌های ویژه

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت