ورزش های مناسب برای تناسب اندام بانوان کدام هستند

نکات تناسب اندام نکات تناسب اندام

ورزش های مناسب برای تناسب اندام بانوان، و آشنایی با آنکه هر ورزش بر روی کدام قسمت و عضله بدن بیشترین تاثیرگذاری را دارد، می تواند به عنوان یک راهنما در انتخاب صحیح برای رسیدن به تناسب اندام موثر باشد.

گفته ها و بیانات زیادی میان کارشناسان تناسب اندام وجود دارد . اما تمامی آنها حاکی از آن است که برای بدست آوردن بهترین تناسب اندام باید هر روز به طور منظم تمرینات ورزشی انجام دهید.

در این مطلب گروه نکات تناسب اندام  ده ورزش مناسب برای رسیدن به تناسب اندام را معرفی می نماید که با اجرای منظم آنها می توانید به فرم دلخواه بدن خود دست پیدا کنید.

آشنایی با ورزش های مناسب برای تناسب اندام

دویدن

دویدن یا پیاده روی با سرعت بر روی عضلات پایین تنه تاثیر گذار است.

شنا کردن

شنا بر روی عضلات بالا تنه تاثیر گذار است. انجام حرکت در برابر مقاومت آب باعث تقویت عضلات دست می شود.

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری برای عضلات پایین مفید می باشد و باعث فرم دهی عضلات ران می شود.

پیلاتس

اجرای تمرینات پیلاتس بر روی کل بدن تاثیر گذار است و باعث تقویت عضلات میان تنه می شود.

یوگا

حرکات یوگا نیز مانند پیلاتس بر روی کل عضلات بدن تاثیرگذار می باشند.

حرکت اسکوات

اجرای حرکت اسکوات به تنهایی باعث فرم دهی عضلات پا و افزایش میزان چربی سوزی در بدن می شود.

حرکت دراز و نشست

انجام حرکت دراز و نشست باعث تقویت و فرم دهی عضلات شکم و میان تنه می شود.

ورزش های مناسب برای تناسب اندام بانوان کدام هستند

بهترین زمان برای ورزش در طول روز

برای بسیاری از افراد این سوال مطرح است که چه زمان در طول روز با ورزش کردن می توان نتیجه بهتری گرفت.

در پاسخ باید عنوان نمود که زمان تمرین تنها یکی از عوامل اثرگذار بر عملکرد ورزشی است.

عوامل مهم دیگر مثل شدت و مدت تمرین نسبت به انتخاب زمان تمرین نقش مهم تری ایفا می کنند.

قبل از آنکه در مورد انتخاب بهترین زمان تمرین تصمیم بگیرید. بهتر است از مزایا و معایب تمرین در صبح یا عصر مطلع شوید.

ورزش در صبح

افرادی که صبح را برای انجام  ورزش انتخاب می کنند با تمرکز بیشتری کارهای روزانه خود را انجام می دهند.

تحقیقات نشان می دهد افرادی که در صبح ورزش می کنند احتمال آنکه عادت به ورزش را کنار بگذارند، بسیار کم است.

ورزش در صبح با شدت بالا و  شکم خالی می تواند باعث از دست دادن عضلات شود.

این موضوع با هدف از دست دادن چربی بدن بسیار متفاوت است.

ورزش در عصر

این نکته برای ورزشکاران حرفه ای که در تیم های مختلف فعالیت می کنند بسیار مهم است.

در چندین تحقیق که در آنها به ورزشکاران در صبح و عصر تمرین داده بودند، نتیجه گرفتند که عملکرد ورزشی، قدرت و توان در ورزشکاران در عصر بهتر از صبح بود

چنانچه علاقمند به مطالعه بیشتر در زمینه بدنسازی بانوان هستید

می توانید با مراجعه به فروشگاه نکات تناسب اندام کتاب های موجود در این زمینه را بررسی نمایید.

فروشگاه کتاب

دسته بندی تناسب اندام
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت