مطالب و نکات تناسب اندام

نکات کاربردی تناسب اندام برای حفظ و بهبود سلامت جسمانی

نکات کاربردی تناسب اندام

نکات کاربردی تناسب اندام (Fitness tips)، در واقع مواردی برای شکل گیری عادات جدید و متفاوت برای داشتن سبک زندگی سالم می باشد.

مواردی که در ادامه عنوان می شوند مانند هر تغییر عادت دیگر در زندگی نیازمند صرف زمان و انرژی می باشند که تنها با داشتن انگیزه کافی قابل دستیابی خواهند بود.

با اهداف کوچک شروع کنید

همیشه رسیدن به چند هدف کوچک راحت تر از رسیدن به یک هدف بسیار بزرگ است.

به عنوان مثال تا زمانیکه نتوانید یک کیلومتر بدوید هرگز نخواهید توانست ده کیلومتر را تمام کنید!

دلیلی برای خود پیدا کنید

دلیل و انگیزه اصلی برای ورزش کردن پیدا کنید.

تنها در این صورت است که می توانید به صورت منظم ورزش کنید. ورزش برای سلامت انسان مفید است اگر به صورت یک روتین اجرا شود.

خواب کافی داشته باشید

حدود هشت تا هفت ساعت خواب در شبانه روز در رسیدن به تناسب اندام بسیار کمک می کند.

در واقع داشتن یک خواب سالم و کافی زمینه نه تنها در سلامت جسمانی تاثیرگذار است بلکه برای خلق و خو نیز مفید می باشد!

به ورزش عادت کنید

ورزش روزانه را به یک عادت در زندگی خود تبدیل کنید.

هرچه بیشتر ورزش کنید از سلامت بیشتری برخوردار خواهید شد اما نه ورزش بیش از اندازه ! که تاثیر منفی خواهد داشت.

از ورزش لذت ببرید

ورزش کردن تنها به معنای انجام تمرینات سخت و خشک نیست.

رشته های مفرحی مانند پیلاتس یا یوگا نه تنها بر روی سلامت جسمانی شما تاثیرگذار است بلکه احساس خوبی را نیز به همراه خواهد داشت.

چنانچه علاقمند به مطالعه بیشتر در زمینه تناسب اندام هستید می توانید با مراجعه به کتابخانه نکات تناسب اندام مجموعه ی کاملی از کتاب های موجود در این زمینه را خریداری نمایید.

فروشگاه کتاب

آب فراوان بنوشید

نوشیدن آب نقش مهمی در تناسب اندام و سلامت جسمانی دارد.

در زمان انجام ورزش، بدن به دلیل تعریق، آب زیادی از دست می دهد که برای پیشگیری از بی آبی باید توسط آب نوشیدن جبران شود.

به تنفس توجه کنید

عضلات بدن برای فعالیت کردن به اکسیژن کافی نیاز دارند.

ارتباط بر قرار کردن با نفس ها کمک می کند تا اهداف تناسب اندام را به خوبی دنبال کنید. پس عمل دم و بازدم را با تمرکز و صحیح انجام دهید.

سالم غذا بخورید

عادت های غذایی سالم را به برنامه های روزانه ی خود وارد کنید.

غذای کافی و سالم بر روی سلامت جسمانی و روانی تاثیرگذار است.

نکات کاربردی تناسب اندام

به صورت مرتب در زمینه تناسب اندام مطالعه کنید.

تنها با افزایش علم و دانش خود در زمینه تناسب اندام است که می توانید زندگی سالمی داشته باشید.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما ممکن است از این برچسب ها و خصوصیات HTML استفاده کنید:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>