تمرینات چابکی، هماهنگی عصبی عضلانی برای ورزشکاران حرفه ای

نکات تناسب اندام نکات تناسب اندام

تمرینات چابکی، تعادل، هماهنگی عصبی عضلانی که به عنوان تمرینات ABC نیز شناخته می شوند (AgilityBalanceCoordination)، به فعالیت های اطلاق می گردد که به طور همزمان بر سه فاکتور آمادگی جسمانی تاثیرگذار باشند.

بیشترین مورد استفاده از تمرینات چابکی، تعادل، هماهنگی عصبی- عضلانی مربوط به ورزشکاران رشته های با ماهیت توانی یا توانی-سرعتی می باشد.

رشته های که توان و سرعت در آنها کاربرد بالایی دارند. برای آنکه بتوانند به نتیجه دلخواه برسند، اجرای تمرینات نیز باید نسبتا با سرعت بالایی انجام شوند.

خصوصیات تمرینات چابکی، تعادل، هماهنگی عصبی عضلانی

برخی از مهمترین خصوصیاتی که در اجرای تمرینات چابکی، تعادل، هماهنگی عصبی- عضلانی باید مورد توجه قرار گیرند عبارتند از

شروع حرکات باید از ساده به پیچیده انجام شود.

داشتن تمرکز بالا و هوش حرکتی ورزشکار تأثیر زیادی در اجرای صحیح دارد.

می توان در بخش اول تمرین و گرم کردن یا در بین تمرین انجام شود.

تمرینات چابکی، تعادل، هماهنگی عصبی- عضلانی را می شود با توجه به رشته ورزشی به همراه ابزار ورزشی انجام داد.

تمرینات چابکی، تعادل، هماهنگی عصبی- عضلانی می تواند با حجم بالا و شدت پایین با هدف کاهش وزن نیز کار شود.

برنامه تمرینی فوتبال

یک تکرار زانو بلند و یک تکرار زانو صاف و یک پاس بغل پا.

یک تکرار پاریز و یک تکرار زانو بلند (با یکپا) و یک تکرار بغل پا و حمل توپ (با پای دیگر).

پنج تکرار زانو بلند از جلو، دو تکرار زانو بلند از کنار و یک پاس بغل پا.

چرخش خارجی دو پا (حالت  گذراندن از روی توپ) و یک کاریوکا از جلو و یک پاس یا شوت بغل پا.

چهار تکرار زانو بلند (هر دو پا) و یک پاس بغل پا (یکبار پای چپ و یکبار راست).

برنامه تمرینی بسکتبال

سه تا پاریز، سه تا بلند، سه تا از پشت و حرکت از عقب (به همراه توپ در دست و ضربه زدن به زمین).

سه تکرار زانو ریز زدن و یک اسکیپ بلند حالت پرتاب توپ.

سه تا بلند( با هر دو پا) و همزمان چرخش از کنار با تکرار سوم و اسکیپ و پرتاب.

دو تا بلند و یک چرخش جانبی، یک باندینگ و پرش اسکیپ.

سه تا زانو ریز زدن و چرخش 180 درجه و سه تا بلند و چرخش و زانو صاف و چرخش.

برنامه تمرینی رشته های رزمی

سه تکرار زانو بلند  با یکپا  و یک چرخش لگن از خارج به داخل و یک ضربه زدن.

یک پاریز و کاریوکا و یک پا بلند.

یکی بلند، دو تا صاف و کشیده به بالا و یک دوبل.

یکی صاف و یکی بلند و چرخش داخل به خارج و چرخش  خارج به داخل.

زانو بلند دو تکرار با یکپارچه و یک چرخش و پاها حالت ضربه زدن.

چنانچه علاقمند به مطالعه بیشتر در زمینه تمرینات چابکی و سرعتی هستید

می توانید با مراجعه به فروشگاه نکات تناسب اندام کتاب های موجود در این زمینه را بررسی نمایید.

فروشگاه کتاب

دسته بندی تناسب اندام
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت