مطالب کاربردی تناسب اندام

تمرینات فانکشنال یا کاربردی چیست و دارای چه مزایایی است

تمرینات فانکشنال یا کاربردی چیست و دارای چه مزایایی است

تمرینات فانکشنال (Functional training)، یا کاربردی بر اساس شبیه ساز حرکات عادی و معمولی روزمره زندگی برای تقویت عضلات و بدنسازی شبیه سازی می شوند.

تمرینات فانکشنال می‌تواند در خانه یا در باشگاه انجام شود. در تمرینات فانکشنال، اغلب توپ‌های تناسب اندام، کتل‌بل و وزنه‌ها به کار گرفته می‌شوند.

هدف تمرینات فانکشنال افزایش توانایی فرد برای انجام فعالیت های روزمره است.

این تمرینات باید به عنوان حرکاتی کلی و نه منحصر به یک عضله دیده شوند.

هر فردی می تواند از مزایای این رشته بهره مند شود.

در واقع، با توجه به نیاز می توان از مزایای هر دو نوع کم شدت و پر شدت استفاده نمود.

تمرینات فانکشنال با شدت کم

نوع کم شدت برای افراد مسن در حفظ سبک زندگی سالم و داشتن فعالیت جسمانی کمک می کند.

تحقیقات نشان می دهد افرادی که تمرینات کاربردی انجام می دهند فاکتورهای آمادگی جسمانی بهتری نسبت به افرادی که تمرینات روتین انجام می دهند دارا هستند.

تمرینات فانکشنال با شدت بالا

در طی آزمایش یکی از مراکز عملی نتایج جالبی در خصوص تمرینات کاربردی شدت بالا بدست آمده است.

تمرینات شدید با حجم و مدت کمتر نسبت به تمرینات دارای حجم و مدت بیشتر آسیب دیدگی کمتری دارند.

چنانچه علاقمند به مطالعه بیشتر در زمینه آمادگی جسمانی هستید می توانید با مراجعه به کتابخانه نکات تناسب اندام مجموعه ی کاملی از کتاب های موجود در این زمینه را خریداری نمایید.

فروشگاه کتاب

مزایای تمرینات فانکشنال چه هستند؟

این تمرینات به علت درگیر نمودن عضلات و مفاصل مختلف بسیار اثربخش می باشند.

به عنوان مثال می تواند آرنج‌ها، ستون فقرات، کمر، مفاصل ران، شانه‌ها، زانوها و مچ پا را درگیر کند.

این تمرینات، چنانچه به طور صحیح انجام شوند، می‌توانند فعالیت‌های روزانه را آسان‌تر کنند و خطر آسیب را کاهش دهند.

2 دیدگاه در مورد “تمرینات فانکشنال یا کاربردی چیست و دارای چه مزایایی است

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما ممکن است از این برچسب ها و خصوصیات HTML استفاده کنید:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>