برنامه طناب زدن برای کاهش وزن و افزایش چربی سوزی

نکات تناسب اندامنکات تناسب اندام

برنامه طناب زدن (Jump Rope Workout Plan)، برای یک فرد به طور متوسط در هر دقیقه در حدود ۹ تا ۱۲ کالری انرژی مصرف می کند. بنابراین هر یک ساعت طناب زدن با شدت متوسط در حدود ۵۷۰ کالری مصرف می کند.

برنامه طناب زدن باعث افزایش سطح انرژی و بهبود تناسب اندام  در کنار کاهش سطح تنش می گردد. اگر بتوان در هر دقیقه بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ طناب زد، می توان در یک یک ساعت در حدود ۷۲۰ کالری مصرف نمود.

همچنین، اگر بتوان روزانه معادل ۱۵۰۰ کالری از این طریق مصرف نمود، نتیجه آن کاهش وزن و چربی سوزی با سرعت زیادی خواهد بود.

وسایل مورد نیاز برنامه طناب زدن

کفش سبک ورزشی که کف آن دارای انعطاف کافی باشد.

طناب ورزشی به اندازه قد ورزشکار.

سطح مناسب برای طناب زدن مانند تشک ورزشی یا زمین چوبی.

لباس ورزشی مناسب برای حرکت آزاد بدن.

برنامه طناب زدن برای کاهش وزن

 هفته  تعداد جلسات  مدت زمان هر ست  استراحت بین ست  تعداد ست یک جلسه  کل زمان تمرین
 اول  سه  یک دقیقه  سی ثانیه  دوازده  پنج دقیقه
 دوم  سه  یک و نیم دقیقه  سی ثانیه  ده  شش دقیقه
 سوم  چهار  دو دقیقه  سی ثانیه  هشت  هفت دقیقه
 چهارم  چهار  دو و نیم دقیقه  سی ثانیه  هفت  هشت دقیقه
 پنجم  پنج  سه دقیقه  سی ثانیه  شش  ده دقیقه
 ششم  پنج  سه و نیم دقیقه  سی ثانیه  شش  دوازده دقیقه
 هفتم  شش  چهار دقیقه  سی ثانیه  پنج  چهارد دقیقه
 هشتم  شش  چهار و نیم دقیقه  سی ثانیه  پنج  شانزده دقیقه
 نهم  هفت  پنج دقیقه  سی ثانیه  چهار  هجده دقیقه
 دهم  هشت  پنج و نیم دقیقه  سی ثانیه  چهار  بیست دقیقه

 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نکات تناسب اندام

به عنوان نخستین و معتبرترین مرجع قانونی دانلود کتاب لاتین ورزشی در ایران است، که می‌کوشد با گستره‌ای از به‌روزترین و متنوع‌ترین منابع‌ علوم ورزشی، برای طیف وسیعی از کاربران فرایند خرید کتاب لاتین ورزشی و تغذیه را تسهیل و فراهم سازد. فروشگاه نکات تناسب اندام حسب مورد دارای مجوزهای لازم و قانونی از مراجع ذی‌صلاح است.

نماد اعتماد الکترونیکی

ساماندهیشاپرک

عضویت خبرنامه

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت